Geleceğin Satrancı; Anaokulu ve Lise Öğrencileri El Ele
Geleceğin Satrancı; Anaokulu ve Lise Öğrencileri El Ele
Proje Ekibi: 5 Yaş kulüp öğrencilerimiz, lise öğrencilerimiz
Uygulama Alanı ve Yeri:
Şehit Eyyüp Oğuz Anaokulu Drama Sınıfı
Proje Tarihleri:29/04/2024-07/05 /2024
Projenin Amaçları ve Gerekçeleri:
Satranç, yüzyıllardır önemli bir zihinsel egzersiz aracı olmuştur. Genç zihinlerin gelişiminde önemli bir rol oynar. Bu projenin amacı, farklı yaş gruplarındaki öğrenciler arasında bilgi ve deneyim paylaşımını teşvik ederek, her iki grubun da bilişsel ve sosyal becerilerini geliştirmektir. Anaokulu öğrencileri, lise öğrencilerinin rehberliğinde satranç oyununun temel kurallarını ve stratejilerini öğrenirken, lise öğrencileri de öğretme, sabır, iletişim kurma ve liderlik becerilerini geliştirme fırsatı bulacak.
Anaokulu öğrencileri için satranç, oyunun temellerini öğrenmekten çok daha fazlasını ifade eder. Bu yaşta, satranç onlara sıra beklemeyi, kurallara uymayı ve karşılıklı saygı göstermeyi öğretir. Projemizde alan anaokulu öğrencilerimiz, lise öğrencileriyle etkileşime girerek sosyal becerilerini de geliştirme fırsatı bulacak. Bu, aynı zamanda, onların problem çözme, hafıza ve konsantrasyon yeteneklerinin gelişimine de katkıda bulunacak.
Lise öğrencilerimiz ise bu projede mentor olarak görev alacaktır. Onlar, anaokulu öğrencilerine satranç oyununun temel prensiplerini, hamlelerini ve stratejilerini öğretmekten sorumlu olacak. Bu süreçte, lise öğrencileri kendi bilgilerini pekiştirmenin yanı sıra, eğitim ve liderlik becerilerini de geliştirecekler. Bu etkileşim, genç yetişkinlerin empati, sabır ve iletişim yeteneklerini artıracak ve topluluk içindeki sorumluluk duygusunu güçlendirecektir. Lise ve anaokulu öğrencileri arasında eğitim köprüsü kurarak her iki grubun da sosyal ve bilişsel gelişimine katkı sağlayacaktır.
Proje Uygulama Aşamaları / Faaliyetleri:
● Proje ortağımız Şehit Oğuzhan Yaşar Anadolu Lisesi ile projenin planlaması yapıldı.
● Proje kapsamında kullanılacak materyalleri ve kaynaklar hazırlandı.
● Hafta içi her gün 1 saat lise öğrencilerinin anaokulu öğrencileri ile düzenli satranç eğitimi gerçekleşti.
● Proje sonunda bir değerlendirme yapıldı.
Projenin Sonuçları:
Projeden beklentiler, yalnızca katılımcıların satranç becerilerinin geliştirilmesiyle sınırlı değildi.Bu proje sayesinde, öğrenciler arası sosyal etkileşim, özgüven, problem çözme yetenekleri ve takım çalışması becerilerinde önemli gelişmeler olmuş. Anaokulu ve lise öğrencileri arasındaki bu benzersiz etkileşim, her iki grubun da bilişsel ve sosyal gelişimine büyük katkılar sağlamıştır.Lise ve anaokulu öğrencileri arasında eğitim köprüsü oluşturmuştur.enç yetişkinlerin empati, sabır ve iletişim yeteneklerini artıracak ve topluluk içindeki sorumluluk duygusunu güçlendirecektir.Genç yetişkinlerin empati, sabır ve iletişim yeteneklerini artırıp, topluluk içindeki sorumluluk duygusunu güçlendirmiştir.